Pénzügy és hit.

2015.08.05 11:07

Helyes hit és rosszul alkalmazott hit, a pénzügyekben.

Nem egy továbbképzésen volt már szerencsém részt venni ahol az előadó arról beszélt, hogy hinni kell!
Hinni kell szerintük abban, hogy a termék vagy a szolgáltatás amit árulunk a legjobb, mert csak így tudjuk hitelesen prezentálni azt amit el szeretnénk adni. Hinni kell benne, hogy az a legjobb, és hinni kell abban, hogy mindenki számára az egyetlen elfogadható alternatíva. Szeretném előszöri s definiálni, hogy mi a hit!
Zsidókhoz írt levél 11
1
A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.


Tehát a hit tárgya olyan dolog amit szemmel nem érzékelhetünk, tapintás útján sem tudunk kontaktusba kerülni vele, hanem a meggyőződés és reménység együttes jelenvalója az emberi szívben, olyan dologról amit nem érzékelhetünk. Ennek megfelelően fel lehet ismerni azt, hogy ha el akarunk adni valamit, amit be tudunk mutatni, vagy annak a dolognak a nagyszerűségét akarjuk kiemelni amit értékesítünk, akkor a lelkes rajongás amivel megpróbáljuk  eladni nem a hit, hanem a butaság egyik olyan formája ami józan gondolkodású embereknél inkább visszatetszést fog okozni, mint bizalmat gerjeszteni.
Az ember ugyanis úgy van lelkileg alkatizálva, hogy mindent el lehet hitetni vele de nem mindent tud elhitetni másokkal.
És nem mindenki fogja osztani a lelkesedésünket.
Szerencsésebb lenne ilyenkor önbizalomról beszélni, mint olyan ostobaságokat tömni mások fejébe, hogy „Higgy magadban” és a termék nagyszerűségét a megfelelő magabiztossággal tálalni.
Tőlünk is megkérdezték, hogy amit árulunk abban hiszünk-e.

Pál apostol a következőt mondja a megvásárolható és látható, érzékelhető dolgokról:

24
Mert reménységben tartattunk meg; a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert amit lát valaki, miért reményli is azt?


Kőbe, fába, műanyagba, aranyba, ezüstbe, alumíniumba vetett hit meg szintén csak nem érheti el a célját, hiszen a Biblia ezt nevezi bálvány imádásnak.
Egy üzletkötőnek sem azért sikeres a tevékenysége, mert hisz a termékében és az viszont válaszol és segít megvalósítani azt amit remél. Akiben nincs remény nem lehet megtartani. Ha valahol nincs reményünk a sorsunk jobbra fordulását illetően onnan hamar és eredmények nélkül távozunk. Nem dolgozik olyan munkahelyen ép eszű ember ahol nem ígérnek annyi pénzt amennyi a megélhetést biztosítja. Okos ember azt keresi, hogy hol dolgozhat úgy, hogy messze többet keressen a szükségesnél.
Mindez nem megy remény nélkül.

 

Ha megvan a reményünk akkor pedig az eddig el nem ért reményeink megvalósulásának meggyőződése kell, hogy a logikátlan és valóságtól elrugaszkodott módon energizáljon bennünket. Az Istenbe vetett hit ilyen! Matériába és önmagunkba vagy szolgáltatásokba vetett hit pedig pont úgy nem hit ahogy a betonjárda nem arany. Maga a remény és a meggyőződés kombinációja az a természetfeletti összetevő amit az ember, ha birtokol és jól tud használni akkor csodák tudnak létre jönni. Anyagi növekedés területén is sok csodának van még hely a Magyarországi üzleti életben.
Jobb inkább a hitünket Istenben úgy gyakorolni, hogy rá bízzuk az üzleti sikerek létrejöttének kérdését. Komoly előrelépések tudnak a reményünk és meggyőződésünk mértékétől függően létrejönni.